Anneme...

Anneme

 

Hani derdin ya hep; “Anne olunca anlarsın beni!”

 

Biliyor musun anne, Anne olmadan da anlayabiliyormuş insan… 

Bir insana bakmayı…

Anne olmadan çocuk büyütmeyi… Yok, yok yeğenlerimden bahsetmiyorum :) 

 

Aylarca karnında taşıdın, geceleri uyuyamadın. Bazen benim yüzümden hiç yememen gereken şeyleri canın çekerken, bazen de benim yüzümden hasta düştün. Ve üstüne üstün aylarca da tüm bu zorluklara rağmen, beni sevinç ile taşıdın ve gelmemi bekledin. 

Ne kadar da garip değil mi; İnsanın bütün bu zorluklara katlanmaya razı olmasının sebebi, ve oradaki neşesi, demek ki sonundaki kavuşmayı hayal etmesinden. 

Ve nihayetinde son ağrılar sonrasında, tüm ağrıları unutturacak o kavuşmayı yaşadın. Aylarca süren emeğin karşılığını mis gibi kokan evlat sevgisiyle aldın.

Belli yaşa getirdin ve artık kendi ayaklarının üzerinde durma vakti dedin.

 

Şimdi de o evladın büyüyüp kendini yetiştirmeye çalışıyor. (Üstelik içinde hiç doğmayacak olan bir çocuk yetiştirmeye çalışıyor.) Meğer büyümek için önce uzaklaşmak gerekiyormuş, anne kucağından. Ne kadar büyüse de insan, hep içinde taşıdığı bir çocuk yanı var, değil mi? Demiş ya şair; “İçimde bir ben var, benden içeri…” J

İşte bende içimdeki o çocuğu yetiştirmeye çalışıyorum. Bazen yememem gereken şeyleri istiyor, bazen de uykularımı kaçırıyor. Yahu, ne zor laftan anlıyor! :) 

Ne zormuş yetiştirmek… Ama işte bir kere yetişince evlat, hayırlı olur muhakkak.

 

Kıymetli annem… 

Sen onca sene beni büyütmek için ne kadar uğraşmışsın… Şimdi ise bayrağı devraldım, artık senden öğrendiklerimle içimdeki beni yetiştirmeye devam ediyorum…

Bu yüzden anne olmadan da anlıyorum seni… Ve kıymetini…

Kendine iyi bak olur mu…

Şimdi uzağız birbirimizden, ama yetişerek tekrar yanına geleceğim…

En kısa zamanda kavuşmamız dileğiyle…


Kim Kimdir

İlişkilerde Ustalık

Başarı Psikolojisi

Deneyimsel Tasarım Öğretisi ve Adalet


Yorumlar

  1. Kıymetli annem... İnşALLAH sana ve RABBİme yakışır evlat olabilirim... İyi ki varsın...

    YanıtlaSil
  2. İyi ki anneler var…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi kiii🌷🌷
      Yetiş dediğinde hemen koşarak gelen seni sevgisiyle saran sarmalayan şefkatli anneler....

      Sil
    2. Anne merhametine sahip anneler hep var olduğu sürece
      Hayat daha da güzel

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş .. yüreğinize çok sağlık ❤️🌸

    YanıtlaSil
  4. İçindeki çocuğu yetiştirebinlerden olmak dileğiyle 🤲🏻🤍

    YanıtlaSil
  5. Yazarların adı niye yazmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım annem, iyi vardın….
      İyi ki benim annemden…

      Sil
  6. Gözlerim doldu, içim bir hoş oldu... İnsanın evladından bunları duyması ne hoş... Canım anneme ne yapsam hakkı ödenmez... Allah ondan razı olsun ebeden.🥰

    YanıtlaSil
  7. Çok özledim Annem….😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. RABbim yüreğine sağnak sağnak sekine versin güzel anne, özlemini gidersin o kalbinin sahibi RABbimiz…

      Sil
  8. Hayatlarımızdaki iyikiler.... Varlıkları insana huzur veren anneler...

    YanıtlaSil
  9. Içimizdeki çocuğu gerçekten yetiştiririz insAllah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki çocuğu gerçeklerle yeriştiririz inşallah 🌺

      Sil
  10. Çok duygulandım 🥹 Hepimiz kendi yetiştirebilenlerden olalım 💕🌺

    YanıtlaSil
  11. Çok etkilendim, göz yaşlarımı tutamadım 💙

    YanıtlaSil
  12. Ana gibi yar olmaz derler ne doğru derler…
    çok farklı çok güzel derin samimi bir yazı olmuş annelere layık, kaleminize kuvvet

    YanıtlaSil
  13. çok vurucu, anlayana... kalemine hayranlığımı sunarım :)

    YanıtlaSil
  14. Yazanın emeğine sağlık 🎀

    YanıtlaSil
  15. Buralar gurbet koktu 🌿☺️

    YanıtlaSil
  16. Anneler günü için,hele ki çiçeği burnunda annemiz tarafinca iletilmiş ne hoş bir yazı olmuş 👏🏾

    YanıtlaSil
  17. Bir insanin evladı gibi kendisini yetistirebilmesi çok kıymetli .insAllah icimizdeki çocuğu büyüten değil yetiştiren oluruz ...aynı annelerimiz gibi ..

    YanıtlaSil
  18. ALLAH insanı yetiştirirken yalnız bırakırmış yasaya ne kadar da uyumlu. Yetişmek için insanın konfor alanından, anne kucağından uzaklaşması gerekir🌿

    YanıtlaSil
  19. En zoruda bu sanırım, içimizdeki çoçuğu doğru yetiştirebilmek🤲🌿

    YanıtlaSil
  20. Annelerimizi dinlesek daha kolay olacak sanki hayat :)

    YanıtlaSil
  21. Gerçek sevgiyi de şefkati de bizlere yaşatan güzel annelerimiz. İyi ki varlar, bin şükür...

    YanıtlaSil
  22. Yetişmek ve yetiştirmek ne zor... Gerçekten...

    YanıtlaSil
  23. İnsan ne kadar gerçeği bilse de, dizelerde buram buram özlem kokuyor... Ama içimizdeki çocuğu bırakıp gidemiyoruz.. Ya biz onu toparlıyoruz ya da bizi bozuyor ama hep beraber kalıyoruz.. İnsanın kendiyle sınavı en çetin sınav.. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  24. Çok duygulandım. Söylemek istedim… “Kıymetli Annemmm” ❤️

    YanıtlaSil
  25. Oysa 9 ay karnında taşıması bile yeterliydi... Kıymetlilerimiz, annelerimiz... Yazara bu güzel yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  26. Her şey için teşekkürler annem ❤️ emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  27. Canum annem💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir ağız dolusu anne demek... söylemesi bile sıcacıktır...

      Sil

Yorum Gönder