“Filistin” dedi Neşe Öğretmen sonra kocaman bir nefes alıp devam etti.
Filistin’in tarihi çoook çok eskiye dayanır. Öyle eski ki bizim şu anda yılları saymak için kullandığımız takvimin başlangıcından daha da önceye… Yaklaşık 14 bin yıl önceye…
Dolayısıyla Filistin toprakları pek çok topluluğa ev sahipliği yapmış. Konumu, iklimi, coğrafi özellikleri, hepsiyle çok büyük bir öneme sahip.
Neşe Öğretmen haritada Filistin’i ve çevresini göstererek “Asya, Afrika ve Avrupa kıtalarının kesişme noktasında Filistin. Tarih boyunca insanlar için geçiş yolu, ticaret yolu olmuş.” dedi.
—Aaa öğretmenim! İstanbul gibi mi? diye atladı Ali.
—Evet, güzel benzetme! İstanbul da iki kıta arasında köprü, Filistin de Asya ve Afrika kıtaları arasında geçiş kapısı.. Konumu kadar iklimi de çok önemli. Filistin çevresindeki diğer topraklara göre doğası ve iklimi açısından dikkat çekiyor. Çünkü güzel çocuklarım, çevresinde daha çok çöl bölgeleri varken Filistin’in iklimi daha ılıman ve daha verimli topraklara sahip. Su kaynakları bol, her çeşit meyve ve tahıl yetişiyor.
O yüzden Filistin’e zeytinin ve limonun ülkesi de denilir. Binlerce yıllık zeytin ağaçları vardır ve de çok lezzetli limonlar… Zeytin ağaçlarının kökleri, orada yaşayan Filistinliler gibi topraklarına sımsıkı bağlıdır.
—Ooo öğretmenim ne kadar güzel!
Çocuklar parlayan gözlerle öğretmenlerine bakıyordu.
“Evet gerçekten çok güzel.” diye çocukları onayladı Neşe Öğretmen ve devam etti.
Filistin’in bereketli toprakları kadar tarihi de etkileyicidir. Özellikleri say say bitmez. Ama en önemlisi Filistin’de Kudüs vardır çocuklar. Kudüs ‘Kutsal’ demek; manevi değere sahip.Kudüs pek çok peygamberin izini taşır. Hz. İbrahim uzun zaman burada yaşamış. Hz. Musa halkını Mısırdan çıkarıp buraya getirmiş. Hz. İsa burada halkına seslenmiş, burada yaşamış. Hz. Davud Kudüs’ü fethetmiş; Mescidi Aksanın temellerini atmış. Hz. Süleyman Mescidi Aksa’yı tamamlamış. Ve Hz. Muhammed... Hz. Muhammed; Mescidi Aksa’dan göğe yükselmiş.
Filistin bu kadar güzel ve kıymetli olunca herkes hayran kalmış ona. Bu yüzden de tarihin her döneminde Filistin’e çok kez saldırı olmuş, başkaları onu ele geçirmek istemiş.
Neşe Öğretmen bitirdiğinde çocukların parlayan gözleri birden meraklı gözlere dönüşüverdi. Sınıftan çıt çıkmıyordu. Neşe Öğretmenin anlattıkları çok ilgilerini çekmişti. Kıpırdamadan duruyor, öğretmenleri devam etsin istiyorlardı. Bu görüntü Neşe Öğretmenin çok hoşuna gitti.
‘Eee tanımaya devam edelim o zaman. Filistin’in bayrağını bilen var mı?’
(Arkası bir hafta sonra:) )
İlk secdemiz Kudüs.. ahh Filistin.. seni çok geç tanıdım senden özür dilerim.. Neşe öğretmenin heyecanlı öğrencileri gibi bir sonraki haftayı bekletiyorum..
YanıtlaSilsonunda çocuklarımıza da Filistin’i anlatabiliyoruz 🥲 Neşe öğretmen gibi neşeliyim :)
YanıtlaSilBilinç vermemiz gereken yerlere bilinc veremediğimiz icin oyalanmisiz.
YanıtlaSilBelki bizler geç kaldık o kiymetlinin kıymetini anlamakta... o sebeple bugünün küçükleri yarının büyüğü olacaklara, bugünden tohumları serpmekte geç kalmamak lazım...
YanıtlaSilÇocuklarımıza miras bırakmamız gereken evden arabadan çok kıymetli bir amaç değil midir? Bu amaç içinde kimin kim olduğunu tanımalılar… Zalim kim? Masum kim?….🤍🍉
YanıtlaSilNe güzel bir anlatım, çocuklarla paylaşmak ne iyi olur, kaleminize sağlık🌿
YanıtlaSilakşam uyku öncesi rutinimiz olacak evde inşaALLAH :)
SilMerakla bakan gözleri tatmin edecek bilgilere açız
YanıtlaSilHiç bir zaman geç değildir
YanıtlaSilEmeğinize sağlık
Filistin’i en başından öğrenmeye başlamak…
YanıtlaSilÖğrenciler gibi biz de merakla bekliyoruz🤗
Zeytin ve limonun ülkesi 🥰
YanıtlaSilinsanın içini ferahlatıp umutlandırmıyor mu? :)
SilBirçoğu hayran ama bir kısmı yıkmak için bahaneler arıyor, Limon ve zeytin ülkesinde...
Silİnsan neden kendisinin olmayana el uzatır onu almak ister.
YanıtlaSilKudüs özgürlüğüne kavuşmalı... Çocuklarımada zevkle okutacağım bir yazı dizisi emeğinize sağlık.